Få av meg denne genseren brennkvikt!

Denne blå genseren ble strikket med tanke på «Sommeråpent i Bustusbua» 24. juli. Den er i størrelse 1-2 år. Underveis har jeg innsett at jeg nok må lage en til, til min egen kjekkas på 3 år. Den er strikket med dobbel tråd babyull (merino) på pinne 5. Garnet er blankt og fint, og veldig lett å strikke med. Det er faktisk første gang jeg har montert et plagg helt alene, vanligvis løper jeg over plenen til mamma når det oppstår problemer… Men nå er hun på ferie, så da var det bare å hive seg rundt. Det gikk bedre enn fryktet. Jeg var redd for å få for lite tråd til halsen, derfor strikket jeg inn noen mørkere og lysere striper, men egentlig var det en forbedring av oppskrifta. Genseren ble nesten litt som en fotball-skjorte, mener samboeren. Det er visst nok en bra ting. Meget motvillig modell er familiens yngste. Hun protesterer nok mot å bli kledd i blått!

This slideshow requires JavaScript.