Godt nyttår, alle sammen! Har hatt en selvpålagt strikke- og bloggepause for å virkelig roe ned, det var godt. Men nå er det full fart igjen! I løpet av jula fikk jeg kritikk fra min bedre halvdel. Han mente det var høyst ufortjent og unødvendig at han – som samboer med en strikkende kvinne – manglet et ullplagg å ha på hodet! Det har vært kaldt og nydelig vintervær hele jula og nyttåret, og hver gang han skulle ut døra med sitt fancy, nye skjerf fra Burberry, fikk jeg høre at han manglet et matchende hodeplagg. Dermed måtte jeg hive meg rundt. Jeg hadde liggende kløfritt, lysegrått garn og fant på oppskrifta underveis. Jeg begynte med to rette og to vrange, og byttet plass på dem etter ca 5 cm. Deretter ble rapportene kortere og kortere, samtidig som jeg felte masker. Jeg strikket to luer før jeg var fornøyd. Den som ble litt for stor, ble en forsinket julegave til en kompis. Tror begge ble fornøyd!

Lys grå herrelue, oppskrift etter eget hode.

To rette, to vrange som bare bytter plass.