Hetta gjør jakken litt mer spesiell enn en tradisjonell rundstrikket genser.

Ser at mange bloggere har begynt å vise fram bilder av julegaver de laget i 2010. Jeg skjønner jo godt at de ikke kunne vise dem fram før jul! Jeg tenkte jeg skulle vise fram en julegave jeg laget i 2007… Denne deilige ulljakken med hette strikket jeg til min svigersøster høsten 2007, når hun var her i jula benyttet jeg anledningen til å ta et par bilder av den. Den er strikket i offwhite, brunt og rosa Alfagarn på pinne 6-7. Kanten er heklet etterpå. Oppskrifta på denne rundstrikkjakken er fra et gammelt ukeblad-utklipp mamma hadde i skuffen, fra slutten av 70-, eller begynnelsen av 80-tallet. Jeg har funnet flere skatter i den skuffen, blant annet denne! Skal ta et bilde av selve oppskrifta også, bare jeg finner den først… På tide å rydde i mine egne skuffer, kanskje?

This slideshow requires JavaScript.