Utrolig, men sant, genseren til venstre strikka mamma for minst 30 år siden.

I løpet av julas hyggelige sammenkomster har jeg fått sniktitte på naboens samling av håndarbeidsblader, utgitt på slutten av 70-/begynnelsen av 80-tallet. For en skatt! Her har jeg ikke bare funnet oppskrifta og garntypen til denne genseren som jeg etterlyste for en stund siden, jeg har også funnet masse andre spennende oppskrifter som jeg verker etter å teste ut. Slik-gjør-du-oppskrifter er veldig bra for en nybegynner som meg! Ikke alt er like relevant, det må jo sies. For eksempel er symønstrene temmelig utdaterte i snitt og stil, og jeg ser ikke helt for meg at jeg skal brodere en klokkestreng eller «hekle rosetter til helsetrøya»… Men her er nok at gode ideer å ta fatt på. Se opp for mye i retrostil fra meg i vår!

This slideshow requires JavaScript.