Kjolen til venstre skal jeg prøve meg på!

Min supre svigermor har gitt meg en bunke gamle strikke- og hekleoppskrifter fra slutten av 70-/begynnelsen av 80-tallet. De er herlige! Jeg blir så inspirert til å lage noe nytt og moderne basert på den gamle stilen. Sjekk den fine barnekjolen med sydd skjørt og hekla topp! Jeg har allerede skaffet meg et turkis stoff med hvite prikker og lignende blått heklegarn, det skal bli en kjole til lillejenta. Og i helga skal jeg på redesignkurs i regi av BUL Tromsø. De gamle retrogardinene i brunt og orange fra loftet er pakket ned, nå skal de få nytt liv som noe helt annet! Jeg har jo fått et mønster fra litlo, så nå er det mulig jeg får laget min første forklekjole! Jeg tar også med noen gamle slitte strikka kofter, de kan kanskje også bli til noe annet? Så spørs det bare om man husker gamle syferdigheter fra barneskolen.

This slideshow requires JavaScript.