Gjett om jeg er inspirert! Min gode venninne Wangis og jeg er kommet hjem fra redesignkurs med hodene fulle av ideer. Vi fikk ikke produsert enormt mye i løpet av helga, men vi har fått masse tips og råd som vi tar med oss videre. Det kverner i topplokket! Vi var totalt 12 damer i alle aldre med hver sine sekker, kofferter og esker med gamle klær og stoffrester, tråd, knapper og bånd. Kurslederens side er her. I løpet av helga har jeg sett en skinnkåpe bli til et kult knytebelte, en tova ullduk bli til en fabelaktig hatt, en kjole og en topp bli til en buksedress, et broderi bli til en veske osv. Jeg prøvde meg på noe enkelt først; brødkurver. Med utgangspunkt i et par gamle gardiner fra 70-tallet og ei bukse som var litt for stor, sydde jeg disse to og pyntet med en liten traktorknapp der tråden ble festet. Dette vil jeg gjøre mer!

Buksa ble klipt opp...

En skål fra kjøkkenet ble mal for sirkelen.

Brunt og retrofarget.

Ett bukseben gikk med pr kurv.

Her er alt klipt ut.

Så var det å feste bunnen til sidene med nåler.

Min Singer som fulgte med huset.

To separate kurver skal bli til én.

Én ferdig, én igjen.

Tenkte lappene måtte kunne brukes her og.

To ferdige kurver!

Litt pynt som skjuler sømmen.