Jeg har lurt mora mi til å strikke denne til meg. Det er en perle av en genser! Å strikke med perler ligger utenfor mitt kompetanse- og interessefelt. Genseren så jeg første gang utstilt på Husfliden, og siden har den spøkt i bakhodet mitt. Den finnes i flere fargekombinasjoner og er designet av Tine Solheim. Materialposen inneholdt, forutenom et fantastisk mykt alpakkagarn, rundt 2.500 perler… Ifølge oppskrifta skulle man tre på 40 om gangen, slite tråden og tre på flere. Men den metoden ble raskt forkastet. Kan dere tenke dere hvor mange tråder det skulle blitt å feste til slutt? Genseren skulle egentlig bli en «felles» genser for oss to, men den var litt liten i størrelsen, dermed ble den bare min. Så synd.

Nydelig kongeblå bunnfarge og mønster i rundstrikk

Perlene er strikket inn i vrangbånd nede, på armer og i halsen, samt noen steder i mønsteret.