Baksida av forklekjolen

På loftet i huset vårt hang et sett gardiner med ordentlige 70-talls retrofarger; brunt, orange og hvitt. De hadde vært der en stund, for de hadde falmet en del i ene enden, men de var fortsatt vakre og har bodd i vinduet i loftsgangen hele tiden mens vi har vært her. Nå som jeg har fått sydilla, ble de ofre for saksa. Men de har fått et nytt liv som brødkurver, forklekjole og veske. Jeg bestemte meg på forhånd at det jeg laget av gardinene skulle bli til noe søstrene Henriksen kunne få. De var de som solgte dette flotte huset til meg og min familie. Derfor sender jeg nå en ting hver til de tre søstrene som alle er voksne damer, som minner fra huset de vokste opp i. Jeg er sikker på at de har et forhold til disse gardinene, og jeg håper de vil sette pris på gavene.

This slideshow requires JavaScript.