Hjørnene bød på noen utfordringer...

Dette var et prøveprosjekt. Det kostet meg to synåler og en del frustrasjon! Jeg fant en del gamle puter, broderte klokkestrenger og løpere på Fretex som jeg tenkte kunne bli fin pynt på vesker. Sikkert en god idé i utgangspunktet, men når man er litt uerfaren på sypedalen er det ikke enkelt å få alt rett ved første forsøk. Jeg fomlet først litt med måten dekorasjonen skulle festes på. Dette er en veske uten fôr, det måtte derfor se passelig greit ut fra begge sider. Dessuten var broderiet allerede sydd fast i ei pute, og jeg kunne ikke klippe bort alt bakstoffet – da ville broderiet revnet. Dermed ble det flere lag stoff som skulle syes på samtidig. Hadde jeg tenkt meg litt om, skulle jeg laget ei innvendig lomme av bakstoffet som tross alt hadde glidelås. Men klippehånda var litt for rask. Dessuten funderte jeg en del på hvor på veska broderiet skulle festes, slik at det ble stående på midten til slutt, ikke for langt opp og ikke for langt ned. Den første nåla knakk da dekorasjonen skulle festes. Jeg måtte tilkalle teknisk assistanse for å få den løs. Den neste knakk da hankene skulle festes. Det var da seks lag stoff (minst) oppå hverandre. Antageligvis hadde jeg ikke trengt å lage firdobbel tykkelse på hanken når stoffet var så solid. Grunnoppskrifter er altså til for å tolkes.

This slideshow requires JavaScript.