Mangler du den spesielle julegaven? Bustusbua er i gang med mer saueproduksjon, etter å ha fått en julebestilling på flere sitteunderlag. Det er et skikkelig lagarbeid. En strikker kropper, jeg strikker ører, en annen setter på frynser, mens sistemann tover og syr på fjes.

Her er en oversikt over andre artikler som er til salgs, kun fra min egen produksjon. Kanskje finner du den spesielle julegaven her?

Den blå veska til høyre i dette innlegget har jeg fortsatt. Det er en nettveske uten fôr.

Den gule/blå redesign-kjolen fra dette innlegget har jeg liggende igjen. Den passer til en jente ca 7-10 år.

Et par brune halser fra denne bunken.

Ellers har jeg vendbare forklekjoler til småjenter (den gule, lys blå/strekmenn og en brun med prikker/dyremønster), tørkler (ett rosa) og hårbånd (hvitt/brunt, grønt og hvitt/lilla).

Husker dere dette prosjektet?

Nydelig genser designet av Arne og Carlos.

Denne lilla og hvite genseren skulle egentlig vært til meg selv, men den ble litt mindre enn planlagt. Og ikke klarte jeg å lage den ferdig selv heller. Når jeg kom til mønsteret, måtte jeg ha hjelp av mor… Designet er av Arne og Carlos, og den er strikket i Rauma finull. Jeg vil anta den passer til en dame XS/S, eller ei ung jente. Den er særlig smal over skuldre/byste.

I høst har jeg laget mange brødkurver, ser bare her og her. Nå har jeg igjen en del brødkurver uten broderier, for eksempel disse klassiske, som er mørkeblå utenpå.

Klassiske brødkurver med fôr. Jeg har tre stk.

Denne tunikaen har på underlig vis krympet i skapet (!), har dere vært borti det…? Den er produsert av Strikkefabrikken på kaia, Noravind, som lager de nydeligste ting. Nå selger jeg den pent brukt. Størrelse XS/S.

Nydelig tunika i tradisjonelt mønster, men med en ny vri. Den er litt tovet.

Nydelige detaljer.