Det har vært en litt for lang bloggpause her inne. Ikke fordi jeg ikke har produsert noe, men fordi jeg har laget ting som jeg har glemt å poste, eller laget ting som ikke egner seg (…) å poste – eller fordi jeg har laget ting som jeg har gitt bort før jeg har rukket å fotografere det. Kan de heldige mottakerne av en kjole og en hals som jeg strikket i romjula vennligst sende bilde til meg…? Neida, bare tuller. Jeg poster noen bilder fra Pickles sine oppskrifter i stedet.

Pickles sitt eget bilde av den vendbare kjolen.

Den vendbare kjolen var en skikkelig utfordring for meg å strikke. Jeg måtte ta opp begynnelsen tre, fire ganger før begge sidene så ut som de skulle – altså like fin på begge sider. Men den ble kjempesøt, jeg lagde den i mørk rosa og orange, skikkelig retrokul.

En slik en i rosa/korall fikk en nydelig liten niese hos meg i vinter.

Halsen er tjukk og deilig og myk, og var mitt første møte med dette rastagarnet. Frister til gjentakelse!

I fjor en gang (!) strikket jeg dette deilige sjalet i alpakka og silke. Det har fungert perfekt som skuldervarmer på kalde dager, på kontoret, ute eller i sofaen. Siden jeg har glemt å vise det fram, får dere noen ferske bilder tatt i vårsola i dag. «Noen» hadde feil innstilling på kamera, men dere ser vel hva det er…? Oppskrifta finner dere her. Jeg har aldri strikket et sjal etter denne metoden før (begynte oppe i nakken), men det var et interessant eksperiment!

Blått-i-blått i dag...

Volanger rundt kanten og bladmønster inni.